CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

~MY TRUE LOVE~

Pages

11 April 2011

Aku Kecewa Bercinta Dengan Manusia

"Awak marahkan saya?"Erm...Aku sudah bosan dengar ucapan itu..Semakin aku mendengar semakin aku menyampah pada si dia.Dengus hati aku...Kenapa aku ada pakwe macam nie...Sejak akhir2 nie fikiran aku mula runsing dengan diri aku sendiri..Entah nape aku sendiri pun tidak tahu..

"Humairah!..awak berangan ker?sampai tembus ke kelas sebelah tumpuan awak ustazah nampak?"..Alamak!kantoi aku dengan ustazah Sarah..Macam maner la aku boleh berangan kat dalam kelas nie..
"Eh xde la ustazah..mane der..saya fokus ustazah..hehehe".....Terketar-ketar suara aku menjawab..Aduhai..nasib badan aku hari ini...Nie semua gara-gara Radzi la nie..Tak pasal-pasal aku yang kene..."Erm bagus la macam 2..Saya x nak pelajar saya hilang tumpuan semasa belajar...Exam final awak semua dah nak dekat..Saya nak semua pelajar saya fokus dalam pembelajaran..saya nak awak semua mesti dapatkan 3.5 keatas..ok?...."Nasihat ustazah kesayangan aku...Aku dengan ustazah memang baik..
"insyallah ustazah"...."Serentak kami menjanji kejayaan..."Alhamdulillah..macam 2 la pelajar ustazah.."..


"Myra..myra.."aku memanggil amirah..kawan rapat aku..dan juga seorang yang bercita-cita menjadi pakar kaunseling agama..Amirah senang di kongsi masalah..Dia lah kawan yang pertama aku kenal sejak aku mendaftar di kolej islam..Kami mengambil jurusan yang sama..Ijazah Sumber Manusia..Walaupun kami mengambil jurusan untuk mendalami islam namun bagi kami itu bukan khususnya seseorang manusia..Agama islam untuk semua..Itulah pendapat amirah begitu juga dengan diriku.."Nie haa aku der masalah sikit la.."aku mula kan perbicaraan tentang masalah aku.."insyallah kalo aku boleh bantu aku bantu ok?"...Pertolongan myra memang aku harapkan..."Sebenarnya macam nie citernye..........................."...aku bicarakan tentang aku dan si dia..Radzi seorang pelajar di salah universiti..Pertemuan kami di sebuah majlis dakwah dan seterusnya berkawan..Dan hati aku mula terjerumus ke arah bisikan kerinduan dan sayang apabila dia melafazkan kata-kata manis yang cukup indah..
"Humairah..dengar nasihat aku nie..lupakan hubungan yang kau jalinkan dengan si Radzi 2...Bila kita dekatkan diri dengan Allah SWT..Dia akan menguji tahap keimanan kita dengan bermacam2 ujian...Mungkin ini salah satu ujian dariNya..Dia nak melihat kita nie jatuh atau dapat mengatasi ujian dari Nya..Godaan syaitan memang sukar untuk kita tahan tapi ketebalan iman kita yang akan menghalang..Kita harus yakin dengan Allah..Mungkin awak dah hilang rasa cinta pada manusia..sebab itu awak dah rasa bosan dengan si Radzi 2..Pintu taubat Allah sentiasa terbuka kepada hamba-hambaNya yang mengaku kesilapan..Insyallah Humaira..Bercinta pada usia belajar tak membawa kemana..habiskan belajar dulu..kita kan dah janji nak graduat same2...aku xnak kau nanti gagal dan kene tambah tahun belajar..lagipun dalam islam mane der istilah couple islamic 2 kan semua pengaruh barat jer"




Malam yang sunyi sepi cukup menyenangkan diriku..Aku bersujud pada Pencipta aku..Berderai air mata ku mengimbau kesalahan diriku..Berdosa aku menduakan cinta ku kepadaNya..Ya Allah aku mohon keampunan dari Mu...Aku telah menduakan cinta ku kepada Mu dan Rasullullah...Terimalah taubat ku dan terimalah cintaku..Kerana Engkau lah tempat aku mengadu...Amin..





No comments:

Post a Comment

KOMEN LA YE..=)

Translate:

Powered By google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KONGSIKAN BERSAMA

JOM KITA ZIKIR SAMA-SAMA